Z okazji Mikołajek, w naszej szkole odbyła się kreatywna lekcja, która połączyła zabawę z nauką programowania. Uczniowie klasy IV, pod czujnym okiem nauczyciela informatyki, pana Mirosława Sałka, stworzyli własną świąteczną grę w programie Scratch. Ta kreatywna inicjatywa pozwoliła dzieciom nie tylko lepiej zrozumieć podstawy kodowania, ale także wyrazić swoją wyobraźnię i wprowadzić się w świąteczny nastrój. 🎅🎄
Scratch to popularne narzędzie edukacyjne, które umożliwia tworzenie interaktywnych projektów, takich jak gry, animacje czy historyjki. Dzięki swojej intuicyjności i prostemu interfejsowi pozwala dzieciom stawiać pierwsze kroki w programowaniu. Uczniowie klasy IV mieli okazję zapoznać się z podstawowymi funkcjami programu, ucząc się, jak łączyć bloki kodu, tworzyć postacie (zwane „duszkami”) oraz projektować interaktywne tła.
🎅Podczas zajęć każdy uczeń miał za zadanie stworzyć prostą grę inspirowaną Mikołajkami.🎁 Pomocnik Mikołaja, w którym gracz zbiera zgubione prezenty.
Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, tworząc zarówno grafikę, jak i mechanikę swoich gier. Pan Mirosław Sałek wspierał ich na każdym etapie – tłumaczył zasady, pomagał w rozwiązywaniu problemów i zachęcał do eksperymentowania.
Na zakończenie uczniowie mieli okazję zaprezentować swoją grę kolegom i koleżankom z klasy. Wspólna zabawa przy komputerach była nie tylko okazją do testowania projektów, ale także do dzielenia się pomysłami i inspiracjami.
Zajęcia te pokazały, że programowanie może być nie tylko przydatne, ale także niezwykle satysfakcjonujące i pełne frajdy. Dzięki pracy nad grą uczniowie rozwijali umiejętności logicznego myślenia, kreatywność i współpracę w grupie.
Pan Mirosław Sałek podkreślił, jak ważne jest wprowadzanie uczniów w świat nowych technologii w sposób atrakcyjny i zrozumiały:
„Scratch to idealny sposób na rozpoczęcie przygody z programowaniem. Dzieci uczą się przez zabawę, a przy okazji rozwijają umiejętności, które będą im przydatne w przyszłości. Jestem dumny z ich zaangażowania i kreatywności.”
Mikołajkowe zajęcia z programowaniem w Scratchu na długo pozostaną w pamięci uczniów klasy IV. Było to nie tylko wyjątkowe świętowanie, ale również inspiracja do dalszego poznawania fascynującego świata technologii. Kto wie, może wśród naszych czwartoklasistów kryje się przyszły twórca gier komputerowych? 🚀