W ramach zajęć z informatyki uczniowie klasy 5, wykorzystując wiedzę zdobytą w środowisku Scratch, mieli okazję zgłębić tajniki programowania z pomocą interaktywnego robota Photon. Pod czujnym okiem nauczyciela, pana Mirosława Sałka, dzieci wkroczyły w fascynujący świat nowych technologii i kreatywnego myślenia.
Photon, interaktywny robot edukacyjny, okazał się niezastąpionym narzędziem do nauki logicznego myślenia, planowania oraz współpracy. Dzięki intuicyjnej aplikacji na tabletach uczniowie programowali robota, tworząc dla niego zadania takie jak: poruszanie się po wyznaczonych trasach, zmiana koloru świateł, wydawanie dźwięków czy omijanie przeszkód.
Zajęcia przebiegały w atmosferze pełnej zaangażowania i radości. Uczniowie z dumą obserwowali, jak Photon wykonuje ich polecenia, co pozwalało im w praktyce sprawdzić swoje umiejętności. Robot stał się nie tylko narzędziem edukacyjnym, ale także inspirującym towarzyszem zabawy.
„To niesamowite, że możemy programować coś, co się naprawdę porusza i reaguje na nasze polecenia” – skomentowała jedna z uczennic, dzieląc się swoimi wrażeniami z zajęć.
Pan Mirosław Sałek podkreślił, że wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Photon, nie tylko wzbudza zainteresowanie uczniów, ale również przygotowuje ich do wyzwań współczesnego świata.
Lekcja zakończyła się pełnym sukcesem, a entuzjazm uczniów gwarantuje, że Photon jeszcze nieraz zagości na lekcjach informatyki. Nauka przez zabawę to przecież najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy i rozwijanie pasji!