Kodowanie, wykorzystywanie robotów edukacyjnych, czy narzędzi TiK w edukacji pojawia się w coraz częściej. Tą tematyką interesują się zarówno rodzice, uczniowie i nauczyciele. Warto wprowadzać elementy kodowania do zajęć edukacyjnych, ponieważ rozwijają logiczne myślenie, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętności pracy w zespołach…
Uczniowie klasy 3 już poznali sposób kodowania na początku swojej szkolnej przygody. Zgłębiali go przez wszystkie lata nauki. Tym razem, podczas zajęć komputerowych, postanowili zakodować Ozoboty. Najpierw ułożyli przemyślaną trasę dla robotów, które rozpoznawały komendy umieszczone na trasie: odpowiednia grubość, barwa, sekwencje kolorów. Następnie sami rysowali własne trasy dla robotów, które podążały po linii, rozpoznając kolor podłoża. Podczas zabawy było mnóstwo radości, a także dużo wyciągniętych wniosków…