Nie od dziś wiadomo, ze granie w karty posiada wiele zalet. Uczy planowania, myślenia abstrakcyjnego, przewidywania, pozytywnie wpływa na kształtowanie relacji interpersonalnych. Grając w karty można też
z powodzeniem powtórzyć najważniejsze zasady ortograficzne dotyczące pisowni wyrazów z „ó”, „u”, „ch”, „h”, „rz”, „ż”.
Uczniowie klasy V zrealizowali projekt edukacyjny pt. „Piotruś Ortograficzny”. Każdy samodzielnie z ogromnym zaangażowaniem wykonał talię kart do gry wzorem znanego wszystkim Piotrusia. Talia do gry zawiera 25 kart: 12 par z obrazkami tego samego rodzaju w każdej parze oraz Czarnego Piotrusia – bez pary. Celem gry jest kompletowanie i wykładanie par, w taki sposób, by nie pozostać z Czarnym Piotrusiem.
Dzięki temu uczniowie mieli okazje powtórzyć zasady ortograficzne, a wykonane karty staną się środkiem dydaktycznym wykorzystywanym podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych.