Ostatni dzwonek roku szkolnego 2022/2023🥳😱
Akademia z okazji pożegnania uczniów klasy VIII
Uroczysta Msza święta na zakończenie roku szkolnego 2022/2023
22 czerwca br. została odprawiona uroczysta Msza święta na zakończenie roku szkolnego 2022/2023.
Koniec roku to okazja do refleksji nad tym, co się w tym czasie wydarzyło, ale także czas na to, aby podziękować Panu Bogu za każdy dzień, za opiekę nad nami, za ludzi, których spotkaliśmy i za to, co dane nam było w tym roku przeżyć.
Mszę świętą sprawował Ks. prał. dr Jan Biedroń wraz z Ks. Pawłem Piędzio, którzy modlili się w intencji uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły.
Mali Wielcy Odkrywcy
Na naszych ostatnich zajęciach gościliśmy starszą koleżankę, uczennice klasy 7 – Nel Wójcik. Przygotowała ona grę, w której uczniowie mogli wykazać się zdobytą wiedzą. Wystrzałowo i z hukiem zakończyliśmy cykl zajęć Mali Wielcy Odkrywcy.
Dziękuję wszystkim za ciekawość otaczającego świata, radość i entuzjazm którym zarażaliście wszystkich wkoło – p. Agnieszka Wójcik.
Klasa trzecia zakończyła edukację wczesnoszkolną
Certyfikat przyjęcia do Wojewódzkiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie
W dniu 19 czerwca 2023 r. podczas konferencji z promocji zdrowia na temat „Promocja zdrowego stylu życia w przedszkolu i szkole promującej zdrowie” nasza szkoła otrzymała Certyfikat potwierdzający przyjęcie do Wojewódzkiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie, który został wręczony przez panią Małgorzatę Rauch – Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
W wydarzeniu uczestniczyli również: pani Grażyna Tereszkiewicz – wizytator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, pani Anna Pekar – wicedyrektor ds. Oddziału w Tarnobrzegu, pani dr Barbara Wolny – konsultant Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Tarnobrzegu, dyrektorzy szkół i przedszkoli, szkolni koordynatorzy zespołów promujących zdrowie oraz nauczyciele i pedagodzy.
Podczas wydarzenia można było obejrzeć występ artystyczny „Gimnastyka na zdrowie” w wykonaniu Miejskiego Przedszkola nr 10
w Jarosławiu oraz prezentacje placówek otrzymujących Wojewódzkie Certyfikaty.
Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim: uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracownikom niepedagogicznym za włączenie się w realizację zadań, jakie przed sobą postawiliśmy. Poszerzyły one wiedzę o znaczeniu prawidłowego odżywiania, aktywności ruchowej oraz relacji międzyludzkich,
Jesteśmy zaszczyceni, że nasze działania w tym zakresie zaowocowały uzyskanym certyfikatem i mamy nadzieję, że ,,zaszczepiliśmy” w całej społeczności szkolnej potrzebę dbałości o swoje zdrowie.
Śp. Ks. prał. Michał Józefczyk – 7. rocznica śmierci – PAMIĘTAMY!
Dyplom za udział w międzynarodowej kampanii z zakresu edukacji finansowej Global Money Week
Finansiaki pieką ciasteczka
W ramach programu adaptacyjnego „SP! SERCE i POMOC” odbyła się lekcja otwarta z matematyki pt. Bryły przestrzenne i figury płaskie
Czy matematykę można lubić? Pewnie! Jest ona „królową nauk” i świetną kompanką dnia codziennego. Jest ona wszędzie. Gdzie tylko spojrzymy – liczby, figury, bryły.
Uczeń, który rozpoczyna edukację w czwartej klasie szkoły podstawowej staje przed wielkim wyzwaniem: można powiedzieć, że nagle trafia do zupełnie innej rzeczywistości szkolnej, o której dotąd niewiele wiedział. Aby przejście z III do IV klasy było bardziej płynne i komfortowe dla dzieci, kluczowa jest współpraca nauczycieli obu poziomów nauczania i stopniowe przygotowywanie uczniów do zmian, z którymi będą mieć do czynienia w szkole. Dlatego w klasie III w ramach programu adaptacyjnego „SP! SERCE i POMOC” odbyła się lekcja otwarta z matematyki pt. Bryły przestrzenne i figury płaskie.
Na początku omówiliśmy sobie co to bryły, jak wyglądają figury płaskie, a także zastanawialiśmy się również nad kwestią co nie jest figurą. Figur płaskich znały o wiele więcej, w końcu takie bardziej rzucają się nam w oczy. Kwadrat, prostokąt, romb, trapez, koło.
Uczniowie znały już takie pojęcia jak prostopadłościan czy sześcian oraz poznały inne jak ostrosłup, graniastosłup, stożek, walec i kula. Omówiliśmy również jak powstają siatki takich brył.
Kolejnym punktem były bryły i figury robione z wykałaczek i plasteliny. Każdy z uczniów starał się jak najlepiej wykonać zadanie, chodź do łatwych nie należało. Najważniejsze, że wszystko się udało i daliśmy radę mimo trudności.
Ostatnim punktem zajęć było podsumowanie czyli połączenie brył z jej nazwą oraz dopasowanie odpowiedniego modelu do siatki i wklejenie kart do zeszytu od edukacji matematycznej. Czas zleciał szybciutko, a zajęcia były fajne i interesujące.
Siatki brył🎛️ 📦
Za oknem deszcz, a uczniowie klasy czwartej na lekcji matematyki rozpoznawali graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule. Wśród graniastosłupów wskazywali prostopadłościany i sześciany. Następnie z przygotowanych siatek tworzyli własne bryły aby na kolejnej lekcji poznać pojęcie pola powierzchni prostopadłościanu. Uczniom dziękuję za aktywny udział w zajęciach.
Dzień Dziecka 2023
Dzień Dziecka jest jednym z ulubionych momentów w ciągu roku szkolnego większości dzieci. Uczniowie klas 1-3 tego dnia uczestniczyli w wielu atrakcjach zorganizowanych nad jeziorem tarnobrzeskim. Piękna pogoda zachęcała do wspólnych zabaw na plaży oraz piknikowania na świeżym powietrzu.
Główną atrakcją tego dnia był rejs żaglówką po jeziorze, gdzie można było poczuć delikatny powiew wiatru, niosący ochłodę. Dzieci tworzyły jedną załogę, która umiała ze sobą współpracować. Chętne dzieci mogły sprawdzić swoje siły przy starze, słuchając wskazówek kapitana. Poznawały historię zalewu, budowę jachtu.
Wszystkim dzieciom z okazji ich święta całe grono pedagogiczne życzy wielu wspaniałych przygód, spełnienia najskrytszych marzeń, sukcesów w szkole, rozwoju swoich pasji oraz beztroskiej zabawy.
Mały człowiek…mały robot…duże możliwości
Kodowanie, wykorzystywanie robotów edukacyjnych, czy narzędzi TiK w edukacji pojawia się w coraz częściej. Tą tematyką interesują się zarówno rodzice, uczniowie i nauczyciele. Warto wprowadzać elementy kodowania do zajęć edukacyjnych, ponieważ rozwijają logiczne myślenie, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętności pracy w zespołach…
Uczniowie klasy 3 już poznali sposób kodowania na początku swojej szkolnej przygody. Zgłębiali go przez wszystkie lata nauki. Tym razem, podczas zajęć komputerowych, postanowili zakodować Ozoboty. Najpierw ułożyli przemyślaną trasę dla robotów, które rozpoznawały komendy umieszczone na trasie: odpowiednia grubość, barwa, sekwencje kolorów. Następnie sami rysowali własne trasy dla robotów, które podążały po linii, rozpoznając kolor podłoża. Podczas zabawy było mnóstwo radości, a także dużo wyciągniętych wniosków…
Projekt edukacyjny ,,W świecie Montessori” – „Cykl życia motyla”
W ramach realizowanego Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „W Świecie Montessori” ,uczniowie klas 1-3 wykonali ostatnie zadanie:
„Cykl życia motyla”.
W czasie tej pracy dzieci rozwijały botaniczne zainteresowania. Poznały historię cyklu życia motyla. Za pomocą figurek, obrazków, zdjęć oraz własnych wytworów wyobraźni poznały kolejne etapy rozwoju owada: od jaja, przez gąsienicę( larwę) i poczwarkę do dorosłego osobnika. Dzieci układały cykl rozwoju etapami, powtarzały kilkakrotnie zadanie pracując samodzielnie. Wykonały również prace plastyczne, oglądały albumy oraz książki o motylach i innych owadach. Wzbogacały słownictwo wykonując gry i labirynty przyrodnicze. Szukały motyli podczas spaceru na świeżym powietrzu. Poznały odpowiedzi na pytania, min. Ile trwa zmiana poczwarki w motyla? Kiedy motyle składają jaja? Czym żywią się owady? Z czego rodzi się motyl? Czy motyl przypomina historię Brzydkiego Kaczątka? Tym i innym pytaniom nie było końca! Okazuje się , że życie owadów jest pełne zaskakujących przemian i fascynujących zwrotów akcji. Poznając ten ciekawy świat przyrody uczniowie naturalnie nabyli szacunku do wszystkich żyjących stworzeń i pogłębili więź z otaczającym ich środowiskiem.
Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w Projekcie!