IM. ŚW. JANA PAWŁA II W TARNOBRZEGU
Podczas omawiania lektury „Pinokio”, uczniowie klasy 4 rozpoczęli...
Czytaj więcej...10 kwietnia 2010 roku samolot Tu-154, który przewoził...
Czytaj więcej...Celem programu jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności...
Czytaj więcej...W ramach kolejnego realizowanego zadania uczniowie ze szkolnej świetlicy poznali...
W roku szkolnym 2022/2023 szkolna świetlica bierze udział w...
Podczas omawiania lektury „Pinokio”, uczniowie klasy 4 rozpoczęli swoją przygodę z lapbookami.
W wolnym tłumaczeniu lapbook to książka na kolanach, obrazkowa mapa myśli. Można ją wykonać różnymi technikami. Wykorzystali do tego kolorowe bloki i papiery, na których wklejali uzupełnione przez siebie karty pracy, krzyżówki, wycinanki i wszystkie najważniejsze informacje dotyczące lektury oraz jej autora.
Wg opinii uczniów taka forma omawiania lektury była ciekawa i przypadła im do gustu. Na pewno będzimy ją kontunuować w przyszłości.
10 kwietnia 2010 roku samolot Tu-154, który przewoził delegację najważniejszych osób w państwie uległ katastrofie. Zginął m.in. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej wraz z małżonką oraz kierownicza kadra Sił Zbrojnych. Była to druga pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego lotnictwa i największa pod względem liczby ofiar katastrofa w dziejach polskich Sił Powietrznych. Katastrofy nie przeżyła żadna z osób będących na pokładzie.
Pamiętając o tych wydarzeniach, 10 kwietnia o godz. 9 przy obelisku obok Alei 96 Dębów, w sąsiedztwie Jeziora Tarnobrzeskiego, Przedstawiciele Tarnobrzega oraz Szkoły Katolickie na czele z p. dyrektor Joanną Szmuc oddali hołd poległym oraz złożyli kwiaty i znicze.
Wszyscy tęsknimy do ciepła i zieleni. Dlatego też, uczniowie z klasy I postanowili zorganizować „Klasowy ogródek na parapecie”. Cała klasa wzięła się do pracy, jak przystało na prawdziwego ogrodnika. Najpierw odpowiedni strój, narzędzia i nasiona, sadzonki, cebulki…Uczniowie zapoznali się ze symbolami stosowanymi najczęściej na etykietach dołączonych do roślin doniczkowych, sadzonek, cebul kwiatowych itp. oraz opakowaniach z nasionami. Dzieli się spostrzeżeniami i rozmawiali pod kierunkiem nauczyciela na temat podobnych i różnych warunków rozwoju roślin. Następnie wspólnie przygotowaliśmy stanowisko pracy. Zasialiśmy bratki oraz rzeżuchę. Posadziliśmy lilie i szczypiorek. Po zasianiu i podlaniu rośliny zostały umieszczone na parapecie. Uczniowie pielęgnowali je, obserwowali jak rosną. Teraz dobrze czujemy się w otoczeniu zieleni.
Po raz kolejny odkrywanie świata okazało się świetna zabawą.
Celem programu jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do samodzielnego radzenia sobie w sytuacjach trudnych, by wzmocnić ich odporność na stres, kształtować optymistyczne, pozytywne nastawienie do życia.
Na dzisiejszych zajęciach dzieci samodzielnie wykonywały swoją apteczkę skarbów, ozdabiały pudełka według swoich pomysłów, do których stopniowo będą wkładały rozmaite rzeczy, jakie będą im pomocne, by złagodzić stres, ból, przykrość czy zranienia emocjonalne oraz będą wzmacniały i utrwalały to, co w nich i w ich życiu jest skarbem.
W trakcie trwania całego programu dzieci będą tworzyć zawartość swojej Apteczki tak, by czerpać z niej siłę w trudnych chwilach, również po zakończeniu programu.
19 lat temu 2 kwietnia 2005 roku w Rzymie zmarł papież Jan Paweł II. Przed 22.00 do 60 tysięcy osób zebranych przed bazyliką watykańską wyszedł abp Sandri i ogłosił: „O godzinie 21.37 nasz Ojciec Święty powrócił do domu Ojca”.
Karol Józef Wojtyła, późniejszy papież Jan Paweł II urodził się 18 maja 1920 r. w Wadowicach. Po zdaniu matury w 1938 r. razem z ojcem przeprowadził się do Krakowa. Święcenie kapłańskie przyjął 1 listopada 1946 r. w Kaplicy Domu Arcybiskupów Krakowskich.
28 września 1958 r. został konsekrowany na biskupa pomocniczego archidiecezji krakowskiej – funkcję tę pełnił do 1962 r. Rok później papież Paweł VI mianował biskupa Wojtyłę Arcybiskupem Metropolitą Krakowskim, a cztery lata później, w czerwcu 1967 r. – kardynałem.
Pontyfikat Papieża Polaka trwał 26 lat 5 miesięcy i 16 dni i był trzecim co do długości w historii papiestwa. Jan Paweł II nazywany był papieżem pielgrzymem. Odwiedził 129 krajów na wszystkich zamieszkanych kontynentach. W Polsce był dziewięć razy. Sześć lat po śmierci został beatyfikowany, a w roku 2014 – kanonizowany.
We wspólnej modlitwie połączmy się razem o godzinie 21.37, zapalmy w oknach świece i wołajmy do św. Jana Pawła II – patrona naszych szkół: „Janie Pawle II wstawiaj się za nami”!
Są takie dni w kalendarzu, na które czekamy z tęsknotą, starannie się do nich przygotowujemy, by przeżyć je jak najpiękniej… Już wkrótce uroczyste bicie dzwonów i radosny śpiew „Alleluja” oznajmią nam, że nadeszły największe dla chrześcijan święta – Wielkanoc.
Wielkanoc to najstarsze i najważniejsze święto chrześcijańskie upamiętniające misterium paschalne Jezusa Chrystusa. Szósta niedziela Wielkiego Postu rozpoczyna Wielki Tydzień – okres przygotowania duchowego do Wielkanocy.
Niedziela Palmowa została ustanowiona na pamiątkę przybycia Jezusa do Jerozolimy na kilka dni przed ukrzyżowaniem. Ostatnie trzy doby tego tygodnia: Wielki Czwartek (wieczór), Wielki Piątek, Wielka Sobota i Niedziela Zmartwychwstania znane są jako Triduum Paschalne (Triduum Paschale). Życzmy aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, pokój oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Dnia 25 marca uczniowie z klas 3, 4, 6 i 8 wzięli udział w niezwykłej przygodzie językowej podczas ogólnopolskiej akcji „Easter Egg Hunt”! To wyjątkowe wydarzenie było nie tylko świetną zabawą, ale również doskonałą okazją do rozwijania umiejętności językowych.
Święta tuż, tuż. Jednym z symboli Świąt Wielkanocnych jest oczywiście jajko. Lodówki w naszych domach powoli się nimi zapełniają. Zanim jednak zamienią się w kolorowe pisanki i pyszne ciasta nasi szkolni „Mali Odkrywcy” przyjrzeli się nim od strony naukowej. Pod czujnym okiem pani Agnieszki Wójcik wykonali doświadczenia, które pozwoliły odpowiedzieć na pytania: Jak zbudowane jest jajko?, Jak rozpoznać czy jajko jest świeże bez rozbijania?, Jak odróżnić jajko ugotowane od surowego?, Czy jajko umie pływać?, Czy da się rozgnieść jajko w dłoni?, Czy jajko potrafi skakać?. Zadowolenie i uśmiech odkrywców z własnych obserwacji są najlepszym podsumowaniem zajęć.